Maradj otthon, segítünk! – Elindult, jól működik a Gondoskodó Szolgálat

Gondoskodó Szolgálat

Gondoskodó Szolgálat

A Gondoskodó Szolgálatot azért hozta létre Kecskemét városa, hogy a COVID-19 okozta krízishelyzetben kiemelt célcsoportoknak segítséget nyújtson a napi szintű bevásárlásban, a gyógyszerek kiváltásában, a postai csekkek befizetésében, elsősorban annak érdekében, hogy a veszélyeztetett lakossági csoport ne kényszerüljön otthona elhagyására.  Ritkán tapasztalható generációs összefogás, széleskörű együttműködés és önkéntesség övezi a Szolgálat működését.

A CédrusNet munkatársai és önkéntesei a telefonos diszpécserszolgálatot állították fel és működtetnek. A Szolgálat kiemelten a helyi operatív törzs döntéseit hajtja végre, de az ismertség, a tevékenységek folyamatos bővülése révén a Szolgálat egyre inkább egy önálló entitássá, „intézménnyé” válik, amire büszkék vagyunk.

Fő tevékenységként 3 terület határozható meg: a napi életvitelhez szükséges élelmiszerek, alap tisztálkodási/takarítószerek bevásárlása, gyógyszerkiváltás és csekkbefizetés. Emellett több feladat koordinációjában és ellátásában is részt vállal a Gondoskodó Szolgálat, például igényfelvétel kedvezményes árú meleg étel és extra szájmaszk igénylők számára.

Sokan csak érdeklődnek a szolgálat működéséről, többen felajánlást is tettek. A Kecskeméten házi karanténban lévők is tőlünk kértek segítséget. Egy profi szakács is felajánlotta a segítségét: a Gondoskodó Szolgálat listáján szereplő termékekből készíthető ételekhez írt recepteket.

A kiemelt célcsoportjaink: 65 év feletti, segítségre szoruló egyedülállók; egyedül élő szülők; fogyatékkal élő családtaggal együtt élő családok; egészségügyben és szociális területen dolgozók; szociálisan rászoruló személyek;             hatósági karanténban lévők;             idősotthonok lakói.

A kiszállításban közreműködő önkéntes fiatalok is jó tapasztalatokat szereznek, az idősek örömmel fogadják segítségüket.

A Szolgálat a 06-76/503-892-es vagy a 06-20/556-34-02-es telefonszámon, illetve a gondoskodas@hirosagora.hu e-mail címen érhető el, munkanapokon 8:00 és 18:00 óra között.

Gyakorlati működés: A bevásárlást, gyógyszerkiváltást vagy csekkbefizetést igénylő felveszi a kapcsolatot a diszpécserrel, aki rögzíti az adatokat és a kéréseket. A segítségre szorulók védelmében megbeszélnek egy jelszót. A diszpécser eljuttatja a kérést az önkénteseknek, akik elvégzik a bevásárlást és az igénylőnek házhoz viszik a kért termékeket (mindezt szoros anyagi elszámolás mellett). A beszerzés, vásárlás munkanapokon 14:00 és 18:00 óra között történik, így a kiszállítás minden esetben a délutáni, kora esti órákban valósul meg.

Nyomatékosan felhívjuk a gondoskodásra szorulók figyelmét, hogy a jelszó elhangzása nélkül ne álljanak szóba a hozzájuk becsengető idegenekkel, és ne nyissanak ajtót!

A segítségre szorulók hetente legfeljebb kétszer vehetik igénybe a szolgáltatást.

Az önkéntesek fiatalok, akik a Városi Civil Kerekasztal Ifjúsági terület toborzásában tevékenykednek és Kecskemét belső közigazgatási területén dolgoznak. A külső városrészek ellátása a polgárőrség bevonásával történik. Munkájukat segíti az Opel Tormási Autóház Kft.-től kapott autó is.

Amennyiben az önkéntes segítők bármi gondot, problémát észlelnek a segítségre szoruló személynél, értesítik az ellátórendszert.

A Gondoskodó Szolgálat a kecskeméti önkormányzat, a CédrusNet Kecskemét Program, a Városi Civil Kerekasztal Ifjúsági Tagozata, a Hírös Agóra, a Polgárőrség, ESZII Alapellátás, KIK-FOR, BÁCSVÍZ (autók biztosítása), a Városi Szociális Közalapítvány, Bakos és Társai (meleg étel rendelés), az Univer áruházak, gyógyszertárak és a Máltai Szeretetszolgálat szoros együttműködésével látja el a feladatot.